tisdag 30 september 2008

Strindberg ska på utställning!

Visst, jag erkänner! Faller i farstun för smicker.
I gårkväll ringde en trevlig man från Lions i Vår lilla by. Frågade om jag inte kunde tänka mig vara med på höstens konstutställning. "De hade nämligen saknat mig"!
Jag hade fått inbjudan för en månad sen, men tänkt att jag har inget att ställa ut som är av intresse....
Men det behövdes bara ett samtal, så nu ska jag vara med.
Som någon sa... Har man slagit yxan i båten, får man ro fort som fan.... Om fjorton dagar ska höstsalongen gå av stapeln.
Det går till så att man lämnar in sina verk, Lions agerar som Gallerister och hänger konsten och annonserar och trycker prislistor. Sedan går 30 % av det man säljer för tillbaka till Lions. Som delar ut pengar till behövande i vår kommun.

Inga kommentarer: