fredag 31 oktober 2008

Allhelgonaafton och Halloween


I skrivandes stund så är det Halloween och All ahelgonsafton.( Halloween infaller alltid den 31:a fastän Allhelgona är mer flytande.)

I år på samma kväll.


Många av oss kommer att tända ljus på gravar och minneslundar,

för att minnas de av oss så kära som har lämnat oss.

Som jag har förstått så kommer det bli ett riktigt ruskväder.

Själv hoppas jag att det blir lite snö.Finns det något vackrare en en kyrkogård,

med lite snö och massor av ljus tända.

Mina tankar kommer att gå till min far och mor som dog ganska unga. båda yngre en vad jag är nu.

De har varit borta i 28 respektive 27 år nu. Och jag saknar dem mer och mer.

Mina tankar kommer också gå till våran Maria som dog alldelesför ung.

Men också till Kira som inte fick leva alls.

Vi tänder våra ljus och skickar våra tankar och förtvivlan. Ber om tröst, för ibland blir sorgen så bottenlöst förtvivlad och jag finner det svår att med ord beskriva.

Därför tycker jag att det är viktigt att tända ljus i kväll. Det ger ett lugn och man kommer nära sina känslor. Tack alla ni som funnits i mitt liv, men som inte finns längre.

Glöm inte att tillvarataer och de kära runt omkring.

Jeanette

3 kommentarer:

Eva Agnes sa...

I dag har också jag tänkt på alla de som funnits hos oss men inte finns mer.
Mycket fint pyssel gör du. Mycket inspirerande.
Kramar och skön helg
Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Jag hittar inte din mail någonstans...
Det är så att jag vill väldigt gärna lära mig att göra venetianska masker..
Kramar igen
Eva Agnes

Gina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.