måndag 26 januari 2009

Fick en liten lista av en vän idag...

Hade ganska roligt under tiden, son jag fyllde i och tänkte efter... Prova gärna själv.

3 saker jag skulle vilja göra:
Lära mig franska, kan lite köksfranska efter alla år på krogen... men konversationen blir lite ensidig... Lära mig jobba med silverlera, verkar vara himla roligt. Lära mig spela gitarr, kan fyra fem ackord... och samma låtar som jag spelade på 70-talet....

3 saker som får igång mig:
God mat, bra musik, trädgården....

3 saker jag inte skulle klara mig utan:
LIMPISTOL, ett underverk till verktyg! Papper.... jag samlar, det finns alltid ett vackrare.... Min kamera, det finns så mycket vackert att dokumentera och det är så inspirerande.

3 saker som gör mig glad:
Goda vänner barn och barnbarn, möten med nya härliga människor, min älskade sambo.

3 saker som gör mig arg:
Orättvisor. Folk som tror sig sitta på den enda sanningen, dvs fundamentalism. översitteri.......

3 maträtter jag älskar:
Kålpudding. Lutfisk, och isterband med stuvade rotfrukter.

3 låtar som jag älskar:
Janis Ian, Love is blind
Don McLean, American pie
Ulf Lundell kan inte välja där.... allt är bra, har honom som husgud allt sedan Jack kom ut på 70-talet, har förälskat mig till hans skivor har fått barn till hans låtar har gift mig och senare skilt mig till hans musik... jag får en otrolig skaparkick när jag lyssnar till hans balader. Städning går som en dans med hans rockigare.... Laga mat och smutta på ett gott vin med hans toner i köket är underbart.

Inga kommentarer: