lördag 7 mars 2009

Film på Blå Wingen

Dagen har bjudit på så mycket att jag inte vet hur jag ska börja..... Först en läcker frukost som Mr A lagat.... han kommer och pussar på mig och säger att "nu är det serverat". Havregrynsgröt och löskokta ägg och kaviarmacka och nybryggt hett kaffe.... Jag känner mig som en prinsessa.... Sedan iväg.... med bilen till Bålsta. Drygt 3 mil härifrån.... Vi har blivit med husvagn.... En Home car racer 39... En liten pytte vagn, men precis lagom för våra behov.
Man kommer in i "aktern" och direkt ett litet kök, med diskbänk och tre gasollågor... Kylskåp. Sedan en liten sittplats och därefter en dubbelsäng. bredvid en toa och utanför ett handfat. Inte alls stor... men förut hade vi ett tvåmanstält,skildnaden är enorm.... Jag blir alltid kissnödig mitt i natten och att gå upp till toan själv i mörkret är inget för mig som är lite mörkrädd. Nu kan jag springa stup i kvarten... hi hi.
Sedan hem och strök... Det är förbaskat märkligt detta med strykningen... Jag, till skillnad från många gillar att stryka... men att komma igång är ett smärre helvete... så det resulterar alltid i en hoper (läs minst tre Blå IKEAkassar... )innan jag kommer till skott.. Ett par timmar gick åt till skjortor, t-tröjor. dukar oh dyligt... sedan skulle vi iväg igen...
På Bio nämligen. En mil härifrån Knivsta ligger Långhundra, där har de en
föreningsgård som kallas Blå Wingen. Där visade de "Män som Hatar kvinnor". Vi hade förbeställt biljetter... och tur var det. Under tiden vi satt där strömmade folk in... Då hördes en röst.... "Vi får ställa ut en rad stolar till."
Ca 110 st var vi som tittade på filmen. I pausen bjöds på fika med hembakade muffins och havreflarn. Är inte detta ganska fantastiskt... I tider då biograferna går dåligt och får stänga... sitter vi och kikar på en nysläppt rulle på föreningsgården i Uppland... 110 pers..... Sedan hem och käkade god middag... och njutit av en flaska vin... Nu diskar Mr A och jag kopplar av med bloggen...
Tillvarataer... då /Jeanette

Inga kommentarer: