fredag 24 april 2009

Ha Ha... allt blir inte som man tänkt sig....






Ja, i går kom värmen, cyklade hem i ilfart på med kaffet. Därefter balanserade jag bricka tidningar och mig själv ut till lusthuset som jag planerat.... ansar lite på blommorna, plockar bland prylarna, och sedan redo för kaffet och fågelsång.... Då hör jag ett omisskännligt (finns detta ord) ljud... Det är inte de ljuva tonerna från Koltrasten utan dess släkting... björktrasten.... som just ikväll bestämt sig för att göra den Larssonska trädgårdsdebuten.. Jamen... Av alla läten.. så kan man inte kalla denna sång vacker. Det skränar och låter! Vet ni vad jag menar om jag säger gammal snurrleksak?... Förr sprang ungarna runt med en sorts låtmaskin... man snurrade på handleden och grejen snurrade runt och lät... precis lika illa som björktrasten.... Tillochmed en varnande Rödhake är bättre med sitt eviga läte en denna...... Björktrasts ... Jaha...vad göra... Hämtade Mark Levengoods härliga fågelskiva... stängde dörren och kunde äntligen njuta av naturen.. Fnissssss Rapport och senaste nytt från naturen/ Jeanette

10 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Man blir så glad när man kommer in till dej , du skriver så härligt och visar så underbara bilder !! Va fint du gör och har det !!
Ja dessa fåglar , jag vaknar varje morgon av fiskmås skrän och tror att min dröm gått i uppfyllelse och att jag bor vid havet ...men icke . Bara tillräckligt nära Göta kanal för att de ska höras :-(
Ha det bäst !
kraam !

elle sa...

Din blogg är underbar !!! Kram! Elle

Mitt hvite hus sa...

Herlige vakre bilder hos deg... Ja er det ikke deilig med varme , sol og vår.. Kunne hatt litt mer varne her da..
Var tidlig oppe i dag.. og for en opplevelse å høre fuglene kvittrer...
Takk for hyggelig hilsen hos meg=)
Klem O=)

Lisa Marklund sa...

Ser helt ljuvligt ut,förstår att du njuter :-)
Kram Lisa

houseofchandeliers and vintage sa...

Vilket fint lusthus ni har.
Du har inrett det väldigt charmigt.
Björktrastar är störande, min man skulle definitivt hålla med dig.
Väldigt härliga bilder i alla fall, det ser då ut som om du hade en härlig stund när du fick sitta där i det fina.
Kram Zara

Gårdsromantik sa...

Skatorna kan vara riktigt enerverande också;-)

Så fint du har det hemma!

Kram Maud

Stenlycka sa...

Jag har en tronsjuk duva som sitter i min björk och låter som en misslur. Jag blir så trött på den. Alla fåglar har ju inte fått röster som Näktergalen.
Dina kommentarer har inte ramlat bort hos mig, det kanske tar ett tag innan jag är inne på bloggen och godkänner. Sådan är Stenlyckan, misstänksam, måste läsa och godkänna först.
Ha en bra söndag!
KRAMAR

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Hanna sa...

Härliga bilder!
Hanna

Viola sa...

Vad ska jag säga...tror du att jag blev glad, det blev ett riktigt Ronja vrål ska du veta, tack snälla....min absolut egna servetttring, sänder tusen kramar