måndag 15 juni 2009


Mätglaset med regn, har runnit över....... 85mm på en helg. Men i mitt lusthus har jag sol...... Mitt minicitrusträd... frodas! Visst är det vackert och inne på tredje sommaren och blommar och bär frukt som aldrig den. Idag skiner solen. På min stråk genom trädgården, upptäckte jag mycket nytt. Hosterna fullt utslagna och gigantiska i år. Mina Veronicor som jag delade förra året lyser blått. Acklejorna har regnat bort... Min fjolårsnya Klematis, blommar med stora vita blommor. Stjärnfockan blommar med yttepytte små underverk. Två av våra 50 år gamla pioner, som jag flyttade förra året... har massor av knoppar som kommer att brista ut nu när solen är här igen. Nej, nu ska jag ut igen och njuta av blomsterprakten... Tillvarataer.... Jeanette

3 kommentarer:

Viola sa...

Du verkar verkligen ha mkt att njuta utav...jag hoppas verkligen att mina pioner har nu börjat att slå ut och jag vet att vallmon blommar för fullt...flyttar ner tilll vattenhålet på torsdag men kommer att pendla mellan butiken och landet under hela sommaren, önskar dig en fin dag, kramen

Lantliv sa...

Vad mysigt det är att gå runt i trädgården och se vadsom händer i rabatterna,-tyvärr har jag inte lärt mig namnen på alla våra blommor än,-andra sommaren här!!
Mys på!!!
Kram AnneLee

Anonym sa...

Min man önskar att flytta...HJÄLP!!!!