måndag 1 juni 2009




På lördagen hade Arne och jag, det stora nöjet att få vara barnvakter till vår vildbassingar.... Balthazar och Tristan. Vi gick till skogen på huppegupptäcksfärd. På vägen hittade vi en ny lekplats... den måste självklart undersökas... Sedan bar det av, rakt in i skogen...Helt underbart att se dessa ungar, lyssna till koltrasten, spana in myrors slitande på stigen. Men det bästa av allt, vi hittade en tusenfoting....Vår mål var en liten skogssjö i närheten där grabbarna bor.... och där plaskades det vill jag lova....Så mormor var alldeles blöt. Sedan kalasade vi på jordgubbar och njöt en stund av sommaren... Innan vi började den mödosamma vägen hem.....

4 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Låter som en fantastisk dag. Underbart att få rå om sina barnbarn. Gulligt kort på mormor.
Ha en skön måndag, här ser det ut att bli ytterligare en varm dag.
KRAM

Les Cotrions sa...

What a beautiful baby! You must be very proud!!!
Have a nive week!
Warm hugs
Vale

Lisas torp sa...

Vilken härlig dag och vilken tillgång att kunna få vara med barnen och bli lite som barn själv och som jag tror, se världen ur ett annat perspektiv!
TACK för titten hos mej!
Kram
Lisa

Lisa Marklund sa...

Mysigt att vara ute i naturen :-) Tack gulliga du för din fina kommentar hos mig, jag hoppas att jag kan axla Marias mantel :-)
Kramar till dig - Lisa