tisdag 9 juni 2009




Som jag tidigare beskrivit, så bor vi i ett 50-talshus. Med allt vad det innebär, med perspektivfönster, eternitplattor och orginalmålade köksluckor. Allt detta så långt man kan komma från grosshandlarvillor med vita inredningar. Istället för att motarbeta detta 50 tal har vi valt att jobba med inredning som går hand i hand med huset..... En färgskala i grått, rött och svart..... Men under våren har jag blivit såååå inspirerad av Er därute med dessa skira, vita inredningar.... Så nu håller vårt rum som är en förlängning av hallen, mött 1800 - talet. Jag har klätt om en fåtölj För första gången i mitt liv. Resultatet är inte perfekt men... jag gjorde det... nu återstår fåtölj nr två! Ljusa nätta spetsgardiner och en ny lampa.... små steg mot en förvandling....

9 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så fint du har det... den krukken din var nydelig... Ja her inne blir en inspirert i masse vis... og ting trenger ikke være dyrt...det liker jeg veldig godt. Gjennbruk....koster ikke så mye0)

Ønsker deg en fin uke videre..
Klem Kerstin

Les Cotrions sa...

Waw! Great work you made with your armchair! Lovely and charming corner of your bed-room!
Have a great day!
Vale

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vårt hus är ju också byggt i slutet av femtio-talet och början av sextio-talet, och det är inte lätt att få till den där gammaldags känslan som man vill ha... Men man gör så gott man kan!
Kram
Marie

Viola sa...

Men du lyckades ju så himla bra, så fin fåtöljen blev och vackra skira gardiner...:-) lycka till med fortsättningen,och tala om att man blir påverkad...:-)

kramar från VIOLA

STENLYCKA sa...

Så fint det blev och vad duktig du är på klä om stolar.
Kram

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej igen
Tack för kommentaren om den dammiga skon, ja den är cool tyvärr är den borta nu.
50-tals hus är bland det ljusaste och trevligaste hus man kan ha. Min mamma och pappa byggde också ett, och planeringen är oftast ljus och luftig, sen beror det ju som du skriver på färger också.
Men oj vilka underbara bilder du har i bloggen, så duktig du är som kan klä om en fåtölj och få det så där bra.
Jag tycker det ser väldigt trevligt ut hos dig.Guldspegeln är läcker.
Kram Zara

MiasAteljé sa...

Din fåtölj ser jättefin ut. Det är roligt när man lyckas för det är rätt jobbigt att klä om möbler.
Kram Mia

Helena sa...

Jättefint! Visst är väl det bra, att man kan ändra stilen lite efter hur man känner....
Jag som alltid velat ha vitt har mer och mer gått över till färg nu!
Ha nu en bra fortsättning på veckan/ Helena

Jeanette sa...

wauw! i love your banner and your chair!!.....so lovely! great work!
kram, jeanette