fredag 11 september 2009




Min symaskin har gått varm, såg i somras några gardiner som jag blev förtjust i, men eftersom jag nu är arbetslös... så gäller det att spara på utgifterna. Så ur minnet har jag försökt skapa något liknande... här får ni er en liten tjuvkik... Det ska limmas ett snyggt band längs kanten... När hösten kommer så vill jag förändra... oftas till lite murriga varma toner. Men i år spretar jag.... är väldigt förtjust i den ljusa plommonfärgen.... samma som i färska fikon.... men vet inte hur jag ska införliva den i min inredning.... jag får helt enkelt låta "frukterna" mogna....inombords. Helgen som kommer ska vi plantera i vår nya rabatt... Det ska bli en högväxande perennarabatt med bl.a. tre st pioner som vi ska flytta. För två år sedan flyttade vi med stor framgång två andra Pioner. Så nu tar vi språnget och flyttar de tre återstående. Sedan måste det ju bli lite höstflox, kanske något naturgräs..... Så plantskolan ska få besök, så här års inbillar jag mig att man kan göra lite fynd.
Blir det tid över har jag tänkt mig en tur ut till kusten. Vill gå längs en strand och höra vågorna,
och kanske göra några strandfynd.
Önskar Er nu alla en riktigt förnöjdsam helg.....
Tillvarataer... Jeanette

14 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Hi Jeanette! Your curtain is just lovely! What nice photo you made...I love the colours!
A great week end for you!
Vale

Mitt hvite hus sa...

God morgen O=)
Nydelige gardiner..og kjemepflott header du har fått deg...
Jeg har også ordnet litt på bloggen min... en liten forandring er kjekt syns jeg...

Håper du får en fin helg Jeanette...
Klem Kerstin

Faster Safira sa...

Hej

Vilken fin header-bild du ordnat. Jättefint...

Jag ska också till plantskolan för att få tips om häckväxter. Jag ska skärma av lite på tomten.

Hoppas du hann med en tur till kusten...det lät mysigt med en strandpromenad.

Lantliv sa...

Oj har du blivit arbetslös....jobbigt men som alltid så löser det sig tillslut. När saker sker så säger jag alltid att det är meningen att det tar mig vidare till något nytt spännande. Det var varsel nyss på mitt jobb...i måndags blev en efter en kallade ner till kontoret...klarade mig denna gången.
Vilken skön helg...nya planteringar...vill hinna med det också. Gardinen var ursöt...ljus plommonfärg sa du va....härlig varm färg...varm färg till en varm kvinna...
Ha en härlig kväll,
kramis Anne-Lee

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Det låter fint både med gardin och rabatt. Säkert bäst tid för och flytta pioner nu. Promenad vid havet låter väldigt skönt. Hoppas du får en bra söndag.
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Din header...helt underbar och likaså gardinen, hoppas helgen varit skön, ha en bra vecka, kram

Lilla huset på prärien sa...

He he du är för rolig du Jeanette :) Köpa den tidningen. Tänk om man hade en egen tidning som publicerades någon gång i månaden *skrattar*. Ja, kul hade det ju varit! :)

Skulle också vilja åka till plantskolan och köpa massa nya plantor. Behöver alltid hur mycket som helst känns det som. Fast jag borde nog spendera lite mer tid i min trädgård... den är lite misskött känner jag :(

Kram Jenny

kullervilla sa...

Roligt att skapa av små medel ofta har man saker liggande som bara vänta på att få bli något vackert :=))
Era gardiner ser ut att bli super snygga.
Vilken härlig höst korg du fixat.
Kramiz//kullervilla

Lantliv sa...

Ja jag köpte en kartongbit där någon klistrat ransoneringskuponger....mycket charmigt....
Men Jeanette...vad skönt....att få vara bara med sig själv för ett par dagar.....Skulle vilja vara ensam en vecka nu....gu så skönt...
Bara lyssna på tystnaden...gudomligt..
Du Jeanette vilka fina kort du gjort till Stenlycka....de är underbara.....kramis

Karin Lindström sa...

Hej Jeanette!

Vad härligt det låter när symaskinen varvar, och så fint resultatet blev. Jag gillar också lite dovare färger nu till hösten och brukar plocka in det i rummen. Däremot är vårt hem i sånt byggkaos så det får vänta några veckor till. Mest lerdamm och annan smuts än så länge!

Ha en fortsatt kreativ vecka!
Många kramar
Karin


Ps vilken härlig samling av kreativa kvinnor! Det låter både skoj och gott ;)

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin blogg du har! Lugn och harmoni känner man här :) Ha det bra !

Inspiration i vitt sa...

Din gardin ser underbar ut, vad duktig du är på att få det fint, korgen med allt i var oxå så fin.
Kram på dig/Ingela.

gamla skolan sa...

Så fina gardiner ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lantliv sa...

Tittar in och önskar dig/Er en fin och soligg hösthelg.....
Hoppas allt är bra där borta...
kramis Anne-Lee