onsdag 23 september 2009

The och kaffekannor....

Har lovat att visa Er lite ur min samling av olika kannor.
Dessa två är båda i riktigt silver. Den ena har svart ebenholtshantag med en liten elfenbenskula längst ut. Vi dricker mycket kaffe i vår familj och jag älskar att servera ur dessa.

Här är två thekannor båda i tenn , också dessa med trähantag... den större med en fint sticilerad knopp.
Dessa två används mer som vaser. Sätter ett glas i och sedan lite blommor, skulle egentligen ut och plockat lite... men jag har fått en liten elak förkylning, så jag får hålla mig inne.

Ha det nu gott.

I morgon ska jag berätta om ett riktigt fynd, från 40 kr till bortåt 1500-2000 kr... det Ni...



4 kommentarer:

Cc sa...

Vad fina, kannor. Vad nyfiken jag blir på morgonens inlägg, sitter och väntar då. KRam

Lantliv sa...

Äsch då feber och elände....har ingen svans vuxit ut så e re lugnt:).
Sa det till mina småsöner hur man vet att man fått "svinis"...en knorr växer ut sa jag...de tänkte länge och väl...ha ha det var kul:)
Nä nu ska jag inte skämta mer när människan gått och blivit dålig...nu får du verkligen stoppa ner dig i soffan, läsa och ta dina fina kannor ...drick lite ha det lite mysigt ändå...och massor av energi till dig,
kramis Anne-Lee
Fina kannor och du använder dom ,vad bra det skall man göra

Les Cotrions sa...

Hello Jeanette! You have such lovely silver coffee and tea pots! It's nice that you serve tea and coffee with them...very elegant!
Wish you a nice evening!
Vale

STENLYCKA sa...

Underbara kannor. Krya på dig!
Kram