måndag 23 november 2009

Igår hade jag en riktig höjdardag... Tack snälla Ann för att du bjöd mig med. Ann hade fått genom sin firma en inbjudan till Stockholms blomstergrosisters julmarknad. Kan Ni tänka Er, allt som gör julen glad och vacker utställt och till salu för inköpspriser. Behöver jag säga att vi frossade i julgranskulor, vackra band, svampar och andra "mycketbraatthagrejer". Dessutom så var det uppdukat rimmad lax med hovmästarsås, julskinka och rådjursbog. Därefter en dessertbuffé med massor av julgodis och läckra bakverk och kaffe. I fyra timmar så gick vi omkring och njöt av allt vackert.
Annars så innebar helgen mycket målning och skurning av lokalen våran. Men nu är det nästan klart allt som nu behövs är dekorering och vårt vackra hantverk. Alltid så kul att se vad tjejerna har tillverkat på kammaren. Önskar Er alla en skön vecka... Nu ligger vi väl i startgroparna inför advent... Många ord idag och många bilder.
Kram Jeanette Är den inte fantastisk denna ros, så mild och vacker.
Julkransarnas mecca, och denna slog det mesta.

Kan ni begripa... både tulpaner och Ranunclar..... Ville ha allt!


Tillsist några Amaryllisar, som av någon anledning hamnade på tvären... Men goa tjejer Ni får njuta med huvudet på sned... Ler..



15 kommentarer:

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Mkt fint ser jag. skulle bli galen av allt fint och allt vill man ju ha så klart.ha det så gott.
Kram Mia Maräng

Les Cotrions sa...

Stunning floral arrangements Jeanette! You seem to have had a special day in Stockholm!
Happy new week!
Vale

STENLYCKA sa...

Hej!
Åhh... vilken lycka att få vara med på något sådant. Vilka underbara bilder, förstår att du njöt.
Kram på dig och ha det bra i veckan!

Lantliv sa...

Oj där mådde du som en prinsessa...härligt...! Ja men du vilken ros så skir så känslig...inbjudande!
Ranunkler....undrar om den är svår att odla?
Kram till dig från mig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gör mina bilder ibland också, byter läge! En sån julmarknad skulle vara kul och gå på. Där fanns säkert hur mycket fint som helst. Jättefina bilder visar du.
Ha det gott
Kram kram
AnnaMaria

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Nämen du har verkligen rätt så otroligt vackra rosor, viken färg och färgmättnad, och kransen, ja man blir så sugen.Bara det att jag har över hundra mil, och nyss kommit hem.
Men nu önskar jag verkligen att jag kunde besöka er.
Alltså, hallå, du är ju så........... ja det är inte klokt så duktig, så läckra vykort, kan det bli bättre.
Superläckert.
Lycka till då.
Kram Zara

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅÅ så vakre blomster...rosene var bare nydelige...

Klem Kerstin

erica sa...

Hej hej! Kikar in och lämnar ett litet avtryck...Åh jag ÄLSKAR ranunklar, min favoritblomma, dekorerade julbordet förra året med vita sådana...
jag bloggar också, en hel del om inredning, mode och livets goda=) Nu blir det en massa julinspiration och pyssel!
Kram från mig (Erica)

http://erica.myshowroom.se

Laila sa...

Åh vilket härligt äventyr att förgylla en dag med.
Blommor kan jag inte få nog av. Former, dofter och färger som man kan njuta länge av :-)

Hanna sa...

Låter hur underbart som helst.
Kram
Hanna

Lantliv sa...

Hej Jeanette...tänk att du haft affär i Gamla Stan...lärt göra möblermålning/dekorationer. Åh kan se du och jag fixa möbler...måla...pyssla med dina kort..mm..allt i en gammal stil...gediget. Behöver vi dryga ut kassan ...ja på med servitris skorna...Åh tänk vad kul....oj nu satt jag visst och drömde mig bort igen....
En sak som går att förverkliga är att du kan ta dig till denna lilla verkstad/atelje och själv se alla dessa vackra föremål live! Är så sugen på de här små espresso kopparna....kostade 220:/st...så om jag avstår något annat så kan jag ju köpa dem...eller hur!!
kramis Anne-Lee

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron !Vilken lyckaatt få vara med på något sådant.Vilka underbara Bilder du Visar.Helt underbara......Ha en härlig onsdag Kramizar Rita.

Plupps krypin sa...

Hej.
Hittade din blogg idag. Vad kul med "lokalen" det behövs sådana lite överallt. Är så många som sitter i stugorna och tillverkar och vet sen inte hur man ska få det sålt. Jag har ordnat en "lokal" själv i vårt hus där jag ska ta emot hantverk. Den öppnar på fredag och jag hoppas att det ska bli succe.
Du frågar i bloggen om fredagen den 13-de, det är en lyckodag för mig också, min äldsta son är född den 13 februari.
Må så gott. Yvonne

Viola sa...

Vilken härlig upplevelse...) kan nu äntligen var uppe några timmar varje dag, du ska tro att jag satt uppradade i en stor korgstol och pekade i fredags..dom sprang som skållade råttor...flyttgubbarna alltså och tyckte så synd om mej...:) tack för din rara hälsning, puss

Lily sa...

Ett tag i min ungdom *blink*blink*
arbetade jag hos en blomgrossist i Malmö. Det var fullkomlig lycka för en blomgalen tjej som mig så jag förstår vad du menar....