lördag 19 december 2009

Sluta stressa och njut... Julen går inte under om du inte hinner eller orkar....

Den öppna spisen har blivit upplyst "so to speak". Alla udda ljuslyktor får plats här.

Julens hårdbröd färdigbakat. Ljuvligt gott, smaksatt med kummin och anis.

Älskad kökshanduk med monogram. vitt i vitt. Så vackert, så välgjort.
Hoppas ni har det bra och bara gör det ni tycker är roligt... ta inte på er något martyrskap bara för den goda sakens skull. För julen ska vara en glädje för både själ och gom.. Lägger man ihop allt vad vi ser i bloggvärlden kan man lätt få ågren... Men glöm bort att alla andra hinner med.... gör bara det som är viktigt för dig... och sen orkar du vara social och inte ett nervvrak när självaste tomten kommer... För ärligt talat... tror Du tomten bryr sig om att gröten kommer från en plastkorv från affären eller att du gjort den själv??? Nä.. han låter sig väl smaka, och blir glad av att du har tid att sitta ner och lyssna på hans ho ho ho....
Tack för att ni finns Kram Jeanette




5 kommentarer:

Lantliv sa...

Här är det en ny header varje gång jag tittar in....den här var fin!
Bra skrivet...ja himmel vad jag tycker alla verka hinna så mycket...jag hinner inget! Nu är iallafall barnens paket inhandlade...det känns bra för det är det jobbigaste. Nu skall köket pyntas...gör det imorgon! Pyntar bara köket för det är där vi är mest...där lägger jag ner krutet! Tack än en gång för kortet...gjorde mig så glad....står här i röda rummet på mitt vackra hörnskåp...fint ska ha fint!
Kramis vännen,
Anne-Lee

Hannis sa...

Underbart skrivet!
Här serveras nämligen frukostgröten på julafton just från en plastkorv=))
Har lagt bort all prestation och alla måsten.
Umgänget är det viktigaste i år.

Fina bilder!

Kram Hannis

Viola sa...

Håller med dig till fullo..här är en som tar de väldans lugnt denna månad..struntar i att baka massor och göra godis..köper det mesta färdigt istället..hellre det än att se ut som ett urkramat russin till jul...:) var välan bra liknelse, lägger dom heller i glöggen, ha en fin kväll, KRAM

Pockethexan sa...

Är lite piggare idag så idag ger jag mig iväg i cyberrymden och hälsar på och läser i andras trevliga och fina bloggar precis som din, fina bilder dessutom. Själv så har jag en bokblogg som i huvudsak presenterar pocketböcker, men visst finns det en massa annat också berör mitt liv som 3 barns Mamma, förtidspensinerad sedan 16 år tillbaka då jag fick en förlossningsrelaterad ryggskada (bäcken och ländrygg) fast det plågar jag inte min omgivning med utan berättar om bara för att folk ibalnd ska förstå att en vanlig bok kan vara för tung för att ligga och läsa i!
Som sagt läsvärd och fin blogg du har, vill passa på att önska en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram ifrån en som kallar sig för Pockethexan!

Les Cotrions sa...

What a wonderful mix of lights Jeanette! It's very cold now...we aren't used to have this under-zero temperature, but it's very Christmassy!
Happy new week!
Vale