torsdag 3 december 2009

Inspirerad av orienten och Tusen och en natt




Jag börjar nu få till stämningen i min stora hall. Lite Alibaba och hans rövare. Lite orientaliskt, med mustiga färger guld, rött och purpur. Efter den orehört mörka och dystra november, måste jag frossa i färg. Så i år blir det inget sammanhållande tema i rum och kök. Istället försöker jag ta ut svängarna inom rummen.
I dag är det julmarknadsdax igen. Lokalpressen kommer och ska fota. Så man får väl försöka att hitta ett ansikte bland alla burkar och sätt på det. Duger inte att vara blek och glåmig...
Ha de.... Jeanette


5 kommentarer:

Sussi sa...

Vacker och rofyllt, tack för inspirerande morgonbilder.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vackra foton du visar, eran hall är nog den mysigaste hallen i Blogglandia, lätt!!
Har du piffat upp dig nu, du kanske redan är på marknaden och ler mot fotografen..hihi.
Lycka till
Goa kramen
AnnaMaria

Lantliv sa...

Du vet jag gillar det här....det mustiga...för mig mysiga!Får väl komma igång med pysslet snart....baka peppisar ska vi göra snart.....det e kul!!!Förra året bakade vi i den vedeldade spisen...det var mysigt---men oj så varmt det blev!Vilket underbart väder det var idag....tog en långpromenad med Akita...härligt 0ch frostigt!
Ha en fin julmarknadsdag!,
kramis Anne-Lee

Anonym sa...

Tack för "julkortet" idag. Åsa får det i morgon när jag kommer hem. Hälsningar från Carl, Helsingfors.

Hannis sa...

Kan tycka att det är en tjusning att det är olika teman i olika rum.
Det blir som ett äventyr på något sätt=))
Ser härligt ut!

Må gott nu!
Kram Hannis