måndag 14 december 2009

Litet bildspel från vår julmarknad...

Godmorgon på Er allesammans. Helgen har gått alldeles för fort. I fredags var vi bjudna med Arnes jobb på julbord..... Urtrevligt att få klä upp sig och ge sig ut i nöjeslivet. Ännu trevligare att möta goda bekanta. Sedan har jag jobbat på julmarknaden hela helgen... Luciavakan på lördagen slog alla rekord.. så många glada människor. Det är en fröjd att stå i butiken och får sådan härlig respons på vad vi gör. Många vill att vi ska ha en permanent butik... och visst drömmer vi...

I dag ska vi och julshoppa, Arne kommer hem efter lunch och då ger vi oss iväg..

Allt gott till er så här i slutspurten innan Jul..... Och så grattis till Erik, vår Knivstason som vann Idol, med den äran.

Kram Jeanette

8 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så super kosleig med de bildeen fra julemarkedet... så masse fint dere solgte.. Kjempeflinke-...
Så moro å få positiv tilbake melding...

Du er kjemepeflink og lager så utrolig mye fint..

Ønsker deg en fin uke...

klem kerstin

Lily sa...

Mycket fint på er julmarknad! Kul att du delar med dig!
Ha de gott
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint bildspel du gjort, där skulle det ha varit kul och tittat runt lite mera. Många fina tomtar och en väldigt vacker krans såg jag. Och ett flaggspel som såg otroligt fint ut.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Plupps krypin sa...

Oj, så mycket fint ni har. Massor med kvalitetshantverk.
Kram Yvonne

Les Cotrions sa...

Hello my friend! Thanks for these gorgeous images of the Christmas market! That's a faboulous Christmas spirit! I'm happy your work has been appreciated...but I was sure of this!
You made such marvellous things!
Happy new week!
Vale

Lantliv sa...

Hej Jeanette....innan jag går och lägger mig så vill jag kolla in vad du hittat på...bildspel...vad fint...jag försökte lägga upp videon igår...men den ville inte ta emot quick time video....skumt...sur!!!
Men vad fina grejor...så fint...ja men vad kul...starta något ihop....vad härligt!!!
Hade du bott närmre mig så hade jag redan kommit med förslaget....
Knivsta ja....tänkte på dig då Erik var hemma och hälsade på sin pappa...vad kul!
Ha det så fint nu.....nu har vi en vecka på oss och julpynta upp hemmet!
kramis Anne-Lee

Anonym sa...

Tack för gullig kommentar på min sida. Blir verkligen glad för den och vad kul att hitta en ny bloggkompis. Tyvärr fick jag ett njurstensanfall i lördags så allt har gått lite på halvfart sedan dess.

Vilka underbara kort du visar i förra inlägget, I'm impressed!!!

Kram Lena

Birgitte sa...

Det ser så hyggeligt ud på julemarkedet. ;o)

Her kommer opskriften på gammeldags æbleskiver, men ellers findes der mere modere, men denne er af den gamle slags. :o)


Ingredienser:

250 gram Hvedemel
2 Æg
4 dl. Kærnemælk
1.5 spsk. Sukker
1 tsk. Salt
1 tsk. Natron

Fremgangsmåde:

Hviden piskes stiv. Blomme, kærnemælk, sukker og salt piskes sammen. Mel og natron kommes i. De stive hvider vendes i til allersidst.

Æbleskiverne bages i magarine eller andet fedtstof i en god varm æbleskivepande.

Hullerne fyldes ca. 2/3 op med æbleskivedej og når de er bagt på den ene side, vendes de med en gaffel eller strikkepind og bages færdig.

God fornøjelse ;o)

Jule klem
Birgitte