onsdag 3 februari 2010

Godmorgon mina solstrålar.
Man ska vara försiktig med vad man önskar sig... I flera dagar har jag klagat på kylan vid våra promenader. Trött på bökigheten vid påbylsning av underställ och tjocka strumpor och extratröja. Sedan gå snabba steg för att få hjärtat att pulsera lite extra... Kommer naturligtvis hem och är alldeles dyngsur av värmeslag. Att vara klemakteriehäxa, är som en balansakt på hög nivå... Har försökt att kalkylera med vallningar som något positivt.. DVS klä sig i något tunnare lager... men då är jag som helt plötsligt symtomfri.. och fryser så jag skakar istället...Så jag har beklagat mig på temperaturen.. igen och igen och igen.
Såg att... Nu på morgonen så var det bara -1,8 grader... men istället snöstorm. All den lätta snö som kommit de senaste veckorna är nu luftburen och på kollisionkurs.. Ligger vågrätt i luften och 25 meters promenad till brevlådan kändes som ett veritabelt Antarktiskt äventyr....som sagt man får vara beredd på att ens önskningar ibland infaller!!!! Nog för nu... Kram Jeanette

7 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Mmmmmm så fin bild! Bara njuter....
Du har verkligen rätt i att man ska tänka sig för vad man egentligen önskar sig. Det gäller verkligen att vara tydlig *ler*
Var tvungen att kika på knapparna med petit point igen. De är så himla fina..... Så kul att du hittade dem på antikmässan, också är det ju lite bra för mig också för då får jag ju möjlighet att njuta av dem också *ler igen*
Var rädd om dig i snöovädret.
Kram Mia

Evelina sa...

Hej!!

Din vinst är på väg.... =)

Kram Evelina

lovefriidrott sa...

Hejsan

underbara bilder du har på sidan:)

Ha en fortsatt trevlig onsdag

Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Les Cotrions sa...

Beautiful finds Jeanette! The old photos are very charming!
Wish you a sunny and warmer day!
Vale

Hannis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hannis sa...

Om jag säger så här...
Mina långkalsonger åker av och på stup i kvarten och det beror inte på att jag är ovanligt lätt på foten och inte heller har jag kommit in i k *skrattar*

Men jag tror att min kropp fått nog av kyla.
Jag svettas,fryser och det klias!
Mina fötter skriker efter flipflops och gräs mellan tårna!

Så,nu har jag gnällt klart och hoppas att du inte får en dålig dag pågrund av mitt pipande=))

Kramen Hannis

Mitt hvite hus sa...

Oj ..skjønner dere har hatt litt av et vær i Sverige i det siste...

liker headeren din så godt..

Klem Kerstin