söndag 7 februari 2010

Helt enkelt en strålande dag.

Fyra fem minus och strålande sol. Dagen till ära tar jag klivet, tjuvstartar våren i köket. Har alltid haft en förkärlek till turkost / medelhavsgrönt. Den nyinköpta lyktan fick bli grunden till färgsättningen. Sedan på med storstövlarna och plumsa ut till lusthuset. Där jag förvarar mina turkosa skatter. Så här kommer lite bilder på vårt våriga vitrinskåp.





Tillvarata varandra och njut av dagarna..... Här i vår nejd ska det bli fortsatt soligt resten av veckan.... Jag har bestämt så, lite förmätet kan tyckas.... men skönt för själen...
Allt gott, Jeanette


13 kommentarer:

Hannis sa...

Ahhh!Kan känna våren i antågande!
Härliga Turkosa detaljer.
Nu kan det inte annat än att bli sol hela veckan.

Kram Hannis

Viola sa...

Nog blev det fina skattter som fick komma fram i dagsljuset, blev verkligen så vårligt, kramar

STENLYCKA sa...

Åhhh.... så läckert du har gjort i ditt kök, turkos är så vackert. Jag har sådant mönster på mina ärvda tallrikar som du har på äggkopparna.
Har du sol idag... nej, här är det mulet och har kommit någon snöflinga emellanåt.
Ha en fortsatt bra söndag och en bra början på nästa vecka!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din hylla är jätteinne nu, turkos är ju vårens stora färg. Du hade mycket i den fina färgen, dom äggkopparna var extra fina. Och så lyktan, den är jättefin.
Ha en solig fin vecka
Kramar
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så vakkert nydelieg farger..flaskene..koppene var superskjønne...

Klem Kerstin

Les Cotrions sa...

Waw Jeanette! Stunning colours! They remind me the colour of the sea in a sunny day! The syphons are gorgeous!
Happy start of thr week!
Vale

Anonym sa...

Himla läckert vitrinskåp du har fått till :)
Turkos är en härlig färg, och jag tänker också på våren när jag ser turkost.
Anna

Anonym sa...

Hallå där!

Tusen tack för tipset när det gällde mina öron vid förkylningen. Det är ju verkligen inte roligt att få ont i öronen. Jag blev alldeles sänkt.

Vilka underbara turkosa detaljer du har, jag blir glad av turkost i våtider :)

Ha det bäst

Kram Lena

Goa sa...

Jag bara fullkomligt älskar detta underbara turkosa inlägg!
Sååå vackert..:)

Puss på dig min fina och allt det bästa till dig, alltid...

Lisas torp sa...

Så otroligt vackert du har det! Just den turkosa färgen är verkligen vacker! Lyktan är bara helt ljuvlig!
Njut av din vecka!
Kram
Lisa

Elin sa...

Åh vilka vackra bilder i våriga härliga toner... Så vackert med tukosa detaljer till det vita...

många varma kramar
Elin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ vackert det var i di tt skåp! Så fint med alla turkosa detaljer... man kan verkligen känna att våren är på väg...
Kram
Marie

Annies Diary Deluxe sa...

Åhh kopparna tyckte jag var finast : ) Fint med annan färg än vi som grund : )
Take care/ Annie