fredag 26 mars 2010

Påsken närmar sig med stormsteg....


Har haft min dotter här i några dagar, hon har suttit vid datorn och skrivit ett examinationsarbete... det näst sista innan hon går ut lärarhögskolan... Mika har redan fått jobb och längtar att få ge sig ut i verkligheten efter fyra och ett halvt års plugg... Det kom två små godingar emellan...som drog ut det hela.... ler. Men nu är hon nästan klar. Det har varit så rart att få rå henne några dagar... Annars är det de små som pockar på uppmärksamheten. Nu fick vi för omväxlig tid för varandra. Jätteskönt att sitta och resonera om livet, kidsen och framtiden. Tack min goding för att du är en sådan härlig dotter.

Hittade denna bedårande lilla fågelbur på loppisen härförleden. Så nu ska jag sprutmåla den vit. och sedan måste jag göra ett miniväxthus... med grönska, vattenkanna och utemöbler och såvidare. Till er alla goda människor som så förgyller min tillvaro, önskar en särdeles ljuvlig helg. Kanske solen skiner på er, kanske det snöar... Men njut av varandra och det faktum att det knoppas och spränger i jorden av växtkraft...
Kram Jeanette

6 kommentarer:

Lisas torp sa...

Så mysigt det låter med att få ha din dotter nära ibland! Ja du, ett jätteviktigt arbete och det kräver ju en del! Allt lycka till henne!

Vilken söt minibur!Har aldrig sett en så liten!

Varmt tack för din goa kommentar hos mej! Du är verkligen en härlig och kreativ människa och jag är säker på, och hoppas att vi får ses igen! Det blev ju så kort i lördags!

Ha nu en härlig fredag!
Kramar
Lisa

Hanna sa...

Jätte söt fågelbur.
kram
Hanna

Hannis sa...

Lät så mysigt att jag började längta efter min mamma.
Fast vi bor i samma kvarter så jag behöver inte längta så lång tid=))

I går såg jag snödroppar!
Det växer, det andas, underbart!

Kram Hannis

Hannis sa...

Glömde ju...
Söööt fågelbur!

Mitt hvite hus sa...

Så koselig å ha din datter på besøk..

håper det går bra med eksamen hennes..

så søt fuglebur..

vil ønske deg en fin påske..

Klem Kerstin

Roses & Angels sa...

Alltid härligt när barnen är hemma. Vilken ur söt bur. Den kommer att bli ännu finare som du beskrev den, det får vi väl se? hihih. Ha en fin lördag kram