tisdag 30 mars 2010

Vår i paradiset

När jag får ta ut cykeln för våren, då kvittrar inte bara koltrastarna. Jag blir så lycklig. Det är en sådan himla frihet för mig. Jag har smyckat min cykelkorg med härliga rosor.
När vi var i Köpenhamn i början av detta sekel, såg jag att nästan alla tjejer hade smyckat sina korgar... Jag tjuvade idén. Varje år skiftar jag ut dem mot nya. Har inte riktigt bestämt mig för vad det blir i år....
Om man bortsett från den glädje den framkallar... Alla som jag möter brukar le och kommentera.
Så har det en annan fördel, jag lokaliserar min cykel blixtsnabbt i bland alla andra svarta... Under de 8 år jag haft den smyckad, har aldrig någon förstört... Så tjejer ut och smycka era cyklar, låt oss bli till ett veritabelt blomsterhav... Kram jeanette

11 kommentarer:

Lisas torp sa...

Hej tjejen!

Vilken bra idé att smycka sin cykel! Men är i Sthlm får man inte ha något ifred, går och glor på bilen varje dag att allt sitter där det ska...!!! Cyklarna på landet kanske! Bra ide´!

Så läckra dina livstycken är i förra inlägget! Och den IKEA-gardinen är sååå fin, jag har den i sovkammaren på torpet! Jättesöt!

Tack för kommentaren hos mej! Jodå, en del på Hötorgsloppisarna var helt hutlösa, man baxnade över deras priser, men sen fanns det ju andra också, som tur är!!!

Jodå, imorron bär det iväg ner till torpet, kan knappt bärga mej! Kommer att träffa både Almbyboden (på vägen och ta en fika där) och Viola förstås!
Vi ses på Blåkulla va?!:-)
Kram
Lilsa

bakom berget sa...

Ja, det var ju en bra ide! Jag kanske ska pynta lite nu till påsk redan. Min cykel står fortfarande kvar i växthuset. Där har den stått hela vintern.Men nu börjar det bli dags att ta fram den och putsa till den lite.
Ha en bra fortsättning på dagen!
Kram Åsa.

Birgitte sa...

Hej,

Ja, det er her til påske vi gækker her i Danmark. Vi plukker en vintergæk og klipper et fint gækkebrev og sender til den vi gerne vil gække. Modtager har så 3 gæt til at gætte dig og ellers koster det et påskeæg. Bliver du gættet koster det også et påskeæg. :-)

Her er et par eksempler på vers:

Mit navn det står med prikker
pas på det ikke stikker

Oh, jeg har købt en høne,
som lægger store æg.
Men æggene den lægger,
dem vil jeg lægge væk
og bytte til et større af chokolade som
du får hvis du kan gætte,
fra hvem mon gækken kom.

Bag busken jeg fandt en gæk så sød,
jeg troed' den var af kulden død.
Nu sender jeg den til dig, min ven.
Tæl prikkerne små og gæt fra hvem.

Rigtig god påske min ven.
Klem, Birgitte.

STENLYCKA sa...

Vilken härlig cykelidé, den skall jag ta efter. Kanske min man låter bli att låna min cykel om jag smyckar den.
Idag har vi haft underbart vårväder. Jag tog en ficka ute i solskenet, så ljuvligt.
Ha det gott!
Kram Raina

Viola sa...

Längtar oxå efter första vårturen, idag har jag lyckats buda hem ett så vackert gammalt marmorbord till ditt ljuvliga tittskåp, nu kommer det få en hedersplats i butiken så att alla kan beundra det, ha en härlig påskvecka, KRAM

Monica Johansson sa...

Hej! Ja nu är det sannerligen vår när Jeanettes cykel blommar! Härligt! Och vilka underbara livstycken du har i fönstret. Jag blir så inspirerad av din blog!
Kram från Monica

Les Cotrions sa...

Your bike is so pretty with roses! I adore biking and as I live in a small town I usually use my bike! I've two big baskets and I use them to move a lot of...unusual stuff!
A nice Wednesday to you Jeanette!
Hugs
Vale

Lantliv sa...

Hej där i Norrköping...ha ha ha ...nä jag har återhämtat mig efter den fatala missen! Du höll ju dig på samma kust;D!!!
Gullig cykelkorg till gullig tjej;
kram Anne-Lee

Laila sa...

Å så vacker din cykel blir. Tyvärr är det väl så att inte den stora staden får man inte ha dekorationen ifred... Men det skulle vara kul att göra så själv på cykeln. Jag längtar efter första turen...

Älskade pion sa...

Vilken urgullig ide,den ska jag nog prova.;)ha en riktigt härlig kväll. Kram ulrika

Eva Agnes sa...

En härlig idé. Den ska jag kopiera.
Ha nu en riktigt Glad Påsk
Kram Eva Agnes