måndag 24 maj 2010

lusthuset del 2

Mitt egna lilla rede, som följt mig säkert i 20 år. Jag har gjort det av tunna björkkvistar och mossa.
Till höger om dörren har jag detta lilla skåp. turkosmålat, naturligtvis. Här ändrar jag ofta om allt efter humör och tillfälle.

Tro bestämt att en fotograferande Jeanette går att skönja i min lilla smörjkopp.. runt trädspolen har jag lindat några varv med tjärdoftande snöre... oh vilken doft....


Förmiddagssolens första strålar letar sig in genom fönstret. Under min älsklingssax ligger två böcker om Carl von Linné, Härliga att bläddra i och förkovra sig... Den lilla flaskan handla jag på stora Loppisladan i Vadstena... Den har fortfarand märken kvar efter någon sorts hemlig tinktur....
Nu ska det bli lite lunch, Allt gott till er härliga bloggvänner. Kram Jeanette


5 kommentarer:

Lisas torp sa...

Så ljuvliga bilder från ditt lusthus! Hoppas att vi får se ännu mera - det ger ju mersmak liksom!

Ha en härlig vecka!
Kram
Lisa

Lantliv sa...

Ha ha ha Jeanette nog för att jag är tokig men inte använde jag elvispen...jag vispade för egen maskin!!! Men du det där handfatet Ernst gjorde lät ju helt underbart...din beskrivning var solklar!!! Funderar var jag kan ha det sen....Var vill du ha ditt handfat?...var satte goe Ernst sitt? Tusan att jag missade det!!!!Nu är jag precis hemkommen trött och go...mulet men skönt ute! Blir nog bara en tur till växthuset sen....sätter mig ner i korgstolen och filosoferar en stund....kramis pinglan
Läste din kommentar på jobbet...värmde gott och skrattade högt....tillvaron blev med ens roligare....
Anne-Lee

Viola sa...

Du...den där turkosa färgen går jag igång på..så himla fint, hoppas dagen din varit bra, kram

Monica Johansson sa...

Du har så många spännande och fina föremål i dina samlingar! Alltid lika roligt att få ta en titt!
Självklart kan man ta skott av de gula blomstren, det är så roligt att ta och ge skott (tänkte jag säga, men det lät ju lite skumt! :)
Kram Monica

Les Cotrions sa...

What a lovely corner! So nice your little cabinet filled with beautiful suff! Enjot the sun in your garden!
Happy new week!
Vale