måndag 28 juni 2010

Tantus amor florum......


Skaldade Carl von Linné. Hittade orden i en nyköpt bok om Linnésamlingarna i Uppsala. Uppsala universitets jubileumsbok. Nu har jag tagit till mig orden... och vill se dem överallt... har ett bord i källaren som väntar på vit färg... där ska jag nog skriva orden Tantus amor florum.

Kan faktiskt också tänka mig en liten tatuering med denna skrift. Ja ni förstår , jag har blivit tagen av orden. Smaka själv.... TANTUS AMOR FLORUM. Betyder "En så stor kärlek till blommorna".
Hoppas ni alla har haft en trevlig midsommar. Själv har jag njutit av livet i fulla drag.. lärt känna lite nya härliga människor. Skrattat och mått jättebra.Tack min kära för att du rullade i väg oss och vårt mobila underbara hem... till Nora... "Borta bra... och i husvagn bäst..."
Kram Jeanette

3 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilket vackert uttryck! Det kan jag också verkligen hålla med om, särskilt denhär tiden!
Jag ser att din doftpion har slagit ut - precis som min kommer att göra idag!

Så skönt det låter med att rulla iväg till goda vänner och ha hemmet med sej!
Ha en fortsatt skön dag!
Kram
Lisa

bakom berget sa...

Kloka ord av en klok man. Visst låter väl orden vackert på latin.
Mysig midsommar du har haft! Så behändigt att ha huset med sig. Som en liten snigel.
Ha en skön vecka! Kram Åsa.

Les Cotrions sa...

What a nice latin sentence Jeanette! I studied latin at school...I loved it!
Have a nice Summer week!
Vale