måndag 2 augusti 2010

En tur i nostalgins tecken...





I går gjorde vi ett avbrott i gjutningen för huset där husvagnen vår, ska bo... det kan ju kallas husvagnsport... ler .

Härom kvällen vi såg ett inslag på ABC-nytt om ett par som öppnat ett eget museum med bilar cyklar handelsbod bensinmack osv... Har ni möjlighet så åk dit... strax utanför Tierp vid strömsbergs Bruk finner man dessa två eldsjälar.. Margareta och Bo Forsberg. För fyrtio ynka riksdaler fick vi och en guidad visning runt bilar , handelsbod och bensinstation...och en otroligt vacker Chevabuss med lastflak... oj oj så vacker... Här fanns en rosa Ford Thunderbird från 1956. Den borde varit min... Ack ja, här ett gäng bilder. Först en av Margareta Forsberg. Sedan ett gäng bilder på dåtidens bilar... då de var vackra och så långt i från dessa mainstream bilar som rullar på våra gator i dag...jo- jag vet miljövänliga och allt men inte är de vackra som dåtidens mullrande V-8:or. http://www.stromsbergsbruk.nu/mall.php Till yttermeravisso så hade de en liten loppis också... Hittade en gamal kista... naturligtvis... Ha det bra i denna första Augustivecka kramar Jeanette

5 kommentarer:

EM sa...

Vilket trevligt tips. Dit måste vi åka ifall vi passerar.
En rosa T-bird, det är verkligen ha-begär på en sån.
kram elsamarianne

bakom berget sa...

Åhh, va trevligt! Vi sa just, när vi sett programmet,att dit ska vi åka! Nu, när jag ser dina bilder, blir jag ju ännu mer sugen.
Lycka till med husvagnshuset!
Kram Åsa.

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så koselig da...

dette er nostalgi..

klemmer =9

Livsnjutaren sa...

woow vilken bil;)o min favoritfärg.

Viola sa...

En rosa cadillac vore inte helt fel..:D så är man hemma igen, efter tre intensiva men roliga dagar, ha det gott, kramen