fredag 27 augusti 2010

Rena rama bag-ladyn...


Jag fick leda cykeln hem idag från vår varuförmedling/loppis. Inger hade fått in en sändning från en nerlagd inredningsbutik. Tomaterna fick jag som en liten bonus av Inger. På pakethållaren fastbunden, den stora korgen,med lingonrastret, två kransar, den stora rostiga burken och den vita porslinsskålen. I korgen på styret tomater och glasklocka... Vilken syn det måste varit. Jag får nog skaffa mig en sådan där varubudscykel ni vet, med flak fram...... Det stora silverfatet hade jag sedan förut.. Kransen i övre kanten är en bedagad ljungkrans från förra året, får hänga ett tag till...
Nästa vecka blir det dragning i min lilla utlottning... 75 st på bloggen som vill vara med i dragningen och så ett tiotal på mailen... tänka sig att mina små tvålpaket genererade ett sånt gensvar... urkul....Ha det nu så gott alla goa människor och tillvaratavarandra.... kram Jeanette

10 kommentarer:

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Men ååååå så mycket fina och roliga saker.
Kram
Carina

bakom berget sa...

Det måste vara härligt att ha en loppis på cykelavstånd så där.
Va fina fynd du hart gjort! Jag är så loppissugen jag oxå, men jag vet inte om det kommer att hinnas med denna helgen. I morgon blir det en tur till Hufvudstaden på galej.
Ha en fin helg!
Kram Åsa.

Katarina sa...

Vilka fina saker du fick tag i. Trevlig helg. Kramar Katarina

Hanna sa...

Men så mycket fint och s¨å roligt.
Kram
Hanna

EM sa...

Vilka roliga och fina saker. Jag älskar gamla lager-och butikinredningsprylar.
Du får skaffa dig en cykel-kärra, helt enkelt, med kapell ifall det regnar.
ha en skön fredag
elsamarianne

STENLYCKA sa...

Ja, det måste varit en härlig syn, synd att jag bor så långt ifrån, så jag inte får uppleva dina bravader.
Många fina saker var det! Jag tar nog bilen imorgon till loppiset i stora staden. Har just varit och kollat synen, så nu skall det bli nya glasögon, var välbehövligt enligt optikern.Blev en dyr historia men gud så tjusig jag kommer att bli.....och så kan jag se gubben med nya ögon.. bara det kan vara värt en hel del.....
Kram på dig och ha det så underbart i helgen!
Raina

Monica Johansson sa...

Ja du, håller med om att du skulle investera i en flakmoppe eller något! Jag är jättesugen på att kika in, men har inte hunnit. Det är så intensivt nu i början på terminen. Kommer inte hem förrän vid halv sex och då är det viloläge som hägrar.
Ser jättemycket fram emot vår hantverksträff den 6:e. Jag har ju ett kuvert till dig också som du tyvärr fått vänta länge på. Men jag försöker att inte ha dåligt samvete för det är ju helt meningslöst! Kram Monica

Lisas torp sa...

Jätteläckra saler!!!
Kram
Lisa

kullervilla sa...

Ååååååååå vilka fynd du har gjort är allt lite avis :=))
ha en go helg
kramiz// kullervilla

Lily sa...

Jättefina saker! Så härligt att ha det på cykelavstånd :D
Kram Lily