fredag 1 oktober 2010

Liten smygtitt i min målarverkstad...

Som ni ser så blir inte allt målat svart och vitt... Nej lite färg får det bestämt också vara.... Detta lilla söta bord krävde något annat... Nu ska jag patinera bordet och sedan försegla med lasyr...



Här en detalj av en härlig bricka, som också ska få lite rosor ditmålade, tillsammans med någon skrift.. Kanske blir det Godmorgon eller Ha den äran...

Det här fina bordet blir vitt med krackeleringar i bordskivan... ska också den bli lite patinerad...

Som ni förstår så pågår en febril verksamhet i målarverkstaden... och under torktiderna så gör jag kort och Tidsskåp...
I morgon ska vi åka in till Stockholm för att se We will rock you, en musikal med queenlåtar...Längtar så... det är evigheter sedan vi köpte biljetterna. Därefter gå och äta på något bra ställe.... Är det någon som har ett bra tips på restaurang i närheten av slussen så motager jag dem tacksamt... Ska bli kul att få byta målarkläderna mot något annat... Ha nu en riktigt trevlig Week-enda.... så hörs vi...
Kram Jeanette




10 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Jag ska försöka röja i garaget i källaren här så jag också kan ha en målarhörna där. Har en hel del som ska få ny färg,får man komma in och fråga om råd?

Lisas torp sa...

Åh, så duktig du är! Vilken kreativitet och energi!!!

Ha´t så kul i Sthlm!
Kram
Lisa

Eva Linnea sa...

Va´ snygg top-bilden blev! Hela bloggen är jätteläcker. Gulligt bord.
En skön fredag och härlig helg önskar Eva Linnea

STENLYCKA sa...

Godkväll!
Jag ser att du lyckades med att få bilden mindre.Bilden är så vacker men var tog den söta lilla flickan vägen på förra headern den gillade jag.Hur gammal var du på den bilden?
Vad du är kreativ och duktig, det strålar energi när man kliver in på din blogg och det är så härligt för lite skvätter över på mig. Jag känner att jag också måste gör det och det.....
Jag har inga bra tips om restauranger men jag önskar dig en underbar dag i Stockholm.
Kramar i massor till dig!
Raina

Anki sa...

Hej å hallå!
Mmmmm Queen...love love love...jag bara älskar deras låtar...ni kommer att få det sååå kul!
Å vilket fint bord du målat, det låter som du har fullt upp minsann!
Jag skulle oxå behöva en målarhörna, eller pysselhörna...här ligger allt huller om buller, hihi!

Kram kram!

Marias gamla saker o sånt sa...

Va duktig du är,jättefint bord!
Visst är det kul o måla!
Snart så ska mina soffor få färg...lite slipning till bara.

Hoppas ni får en trevlig helg i Stockholm...

Kram Maria

Älskade pion sa...

Vad kreativ du är,såååå fina grejer,detta kommer säljas som smör i solsken.;) Kramar Ulrika

Viola sa...

Du....säger bara en sak...du har du hamnat rätt...vilka målningar....det här måste ju bara bli så himla bra så..ha det gott, kramen

Atelje Skärvan sa...

Hoppas att det var trevligt i Stockholm.
Du är kreativ ser jag,önskar dig en trevlig vecka,kram Agneta

ewa-christine sa...

En vacker målning på bordet, tänk vad lite hyfs förskönar, jätteläckert! För det var väl pterbruk eller??