onsdag 19 januari 2011

Lite förändring i vitrinskåpet

Spets, silver och olika nyanser av vitt porslin... visst är det vackert. Annars så har det varit några lugna och fina dagar.
I går medans gubben kämpa med magsjuka städade jag i vårt målarrum..... Slängde gammal intorkad hobbyfärg, tvättade penslar i grön såpa (de blir som nya) och sorterade. Nu är där vackert som bara den...
Jag har också målat ett mörkbrunt orginellt sybord i en grå ton och laserat... Nu ska det på några fina beslag och så är det klart...
I morgon så öppnar jag i butiken, och det är bara så himla roligt med alla glada människor som kommer. Hoppas att jag får upp min nya fina skylt... Fru Larssons Diversehandel i vackert typsnitt och några girlanger... Hitentills så har jag haft en handmålad på dörren... Nu blir det riktigt proffsigt.... Ler stort... Fåglarna sjunger... har ni hört det.. det skvallrar om vår... tillvarataer kram Jeanette

6 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Hoppas din man mår bättre och att du slipper undan,magsjuka är ingen höjdare.
Visst är det vackert med spets, silver och vitt porslin och dina bilder är så ljuvliga.
Förstår att det blir roligt att öppna affären igen. Kul med nya skylten, du får ta kort och visa.
Kram Raina

Mitt hvite hus sa...

så fint du har gjort det...

kan tenke emg du stor koser deg i butikken..får møte andre somm er like interesert i interiør..

Kos deg =))
Klemmer

Eva Linnea sa...

Jag har också hört fåglarna sjunga och en stackars fluga irrade & surrade omkring inne i dag. Nu är det tyst, så den flög väl ut i kylan ... usch!
Kram från Eva Linnea

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fåglarna kvittrar som trodde dom det var vår, fast idag är det kallt. Vilken ljuvligt fin header du gjort, så vackra bilder. Roligt med en ny fin skylt till butiken.
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Hoppas att du då klarat dig från magsjuka..ingen höjdare..när det gäller orange såg jag inte skymten utav denna kulör men så var jag ju inte heller bland det senaste i interörtrenden..ha en fin dag, kram

Anna-Lena sa...

Halloj!

Hoppas att maken mär bättre nu. Magsjuka är sååå jobbigt. Vår Maja låg i helgen och nu i afton var det dags för Simon. Vi får se om vi andra klarar oss.

Spets, vitt och silver är en vacker kombination. Du må tro att jag längtat efter ett besök hos dig och varuförm. Det var evigheter sedan sist.

Ha nu en skön vecka!

Kram Anna-Lena