onsdag 23 februari 2011

Den sista köldknäppen,

Isande kallt men strålande sol... Minus 20 grader... burr... men jag byllsade på mig underställ och la sulor i skona plus den stora varma jackan...och begav mig på besök till Monica med bloggen http://tovadevattar.blogspot.com/ Monica har en ny kreativ ådra på sin lyra... Nämligen dockmakare... dessa görs enligt gamla Viktorianska dockmodeller... och allt sys och skapas för hand... Den svartklädda dockan heter Alma och är skolfröken... hon ska få en bok och en pekpinne... Bakom Alma skymtar en ännu ej namngiven docka... Precis här under står en blivande ballerina, hon ska få knut och ballerinautstyrsel... härligt...


Väl hemma så sken solen så gott på lusthuset mitt... men frosten talar sitt tydliga språk... ännu sova björk och ljung, ros och hyacinter.... Vad ska jag göra med all ackumulerad längtan.. det nästan brister i bröstet mitt... av törst efter våren... många kramar J



6 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Oj dockmakare? Vad ovanligt och spännande! :)

Home No.1 sa...

Jaa nu vill vi ha vår!!! Härftig med dockmakerskan! Kram Annica.

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Frosten ska ge vika även i år
ersättas av fjärilsvinge skir, rosendoft, daggfräscht gräs och värmande sol! Håll ut kära vän!

Vilken förtjusande docka!
Kram Raina

Monica Johansson sa...

Tack söta du för ditt uppiggande besök! Hela dagen fick lite extra lyster. Och tack för att mina flickor får vara med på din sida!
Många kramar från Monica

Eva Linnea sa...

Vilka konstverk!
Kram från Eva Linnea

Mitt hvite hus sa...

Så skjønne dukker da... spennende..

Klemmer 0))