fredag 4 mars 2011

Vår i butiken....

Vilken dag det var igår... Fullkomligt lysande. Solen sken från molnfri himmel, temperaturen på plus... slask och luften ven av Gumman Tös kvast som började sopa och tvätta fram våren. Butiken full men underbara människor med entusiasm och sköna kommentarer. Monica dockmakerskan, kom på en fika och jag gjorde fynd på varuförmedlingen. Hittade en sekretär och ett smäckert litet skrivbord...och så två gamla uttjänta klockskåp.. som ska transformeras till tidsskåp... Så fort skänken är på plats, så ska det börja slipas igen.





Vi är några stycken som älskar rostigt... det här fatet köpte jag för många herrans år sedan. Sedan har den fått en tuff behandling ute några vintrar.. innan den blev så här vacker. Inger min hyresvärdinna kom med det lilla "fågelboet" i rostig taggtråd igår... Som pricken över i:et i min lilla vårinstalation...
Önskar er alla en vårlig helg... Är det lika fint i helgen så måste det bli en fika mot en södervägg... Ha det riktigt gott Ni goa... kramar Jeanette



11 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så koselig du har gjort det utenfor hos deg..

det fatet var bare så koselig.. og perleblomster og pusekatter ... ja da ble det vårlig og fint..

klemmer 0))

Monica Johansson sa...

Du har verkligen lyckats fånga vårkänslan i butiken!Underbart med alla pärlhyacinter. Just den blå färgen är oslagbar i skönhet.
Kram Monica

Lisas torp sa...

Vilka härliga vårbilder du visar!
Jo, visst har det varit härliga dagar när solen lyst!
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

bakom berget sa...

Man känner våren i ditt inlägg idag. Det riktigt hörs va trevligt det är där i din butik. Bilderna är så vackra, med det rutiga bordet som bakgrund. Hoppas du får en fin helg. Kram från Åsa.

STENLYCKA sa...

Vilket underbart vårfat. Bilderna är så vackra, njuter.... som alltid.Förstår att dina kunder tycker om att besöka dig.
Igår hade även vi en underbar vårdag, sol från molnfri himmel men nu gör molnen sitt bästa för att gömma vår efterlängtade vän,får se hur länge de kan hålla emot.För jag vill ha sol även idag när jag har min lediga dag.
Det där fågelboet var så läckert, får ut och leta taggtråd och knycka idén.
Önskar dig en fin fredag och helg.
Kram Raina

Eva Linnea sa...

Vilket härligt vårväder ni verkar ha haft! Här i Småland har det varit mulet och nå´n - några minusgrader hela veckan. Skönt att solen tar på snötäcket. Det var bra tjockt när jag reste i lördags.
En skön fredag och härlig helg önskar Eva Linnea

Katarina sa...

Underbara våriga bilder. Önskar dig en trevlig helg. Kram Katarina

Anna sa...

Åh vilket härligt arrangemang, Me vart får man tag på ett sådant fint fat?

Ha en bra dag
Anna

Anna sa...

Åh vilket härligt arrangemang, Me vart får man tag på ett sådant fint fat?

Ha en bra dag
Anna

Älskade pion sa...

Härligt inspirerande bilder.;)Ha en fin dag.Kram ulrika

Anneli sa...

så fina bilder....
ja omslagspapperet är från Granit, min favorit på en massa saker...
kram