söndag 12 februari 2012






Efter två IKEA-påsar med stryktvätt... sitter jag och surfar på nätet och lyssnar på Beatles... (Tack Johan) Revolver just nu....
Samlar kraft för att gå ett varv med snabeldraken... imorgon kommer ett gäng glada hantverkstjejer på lite soppa... får väl hyfsa till lite...

Annars så ligger man lite i träda... väntar med otålig iver på våren.... och i dag kan man skönja den bakom knuten... Solen strålar från klarblå himmel och takdroppet ger mig hopp. Snart får man ta upp pelargonerna från sin vinterförvaring.... och mitt fina olivträd...ser ut att ha klarat vinterförvaringen.....

Annars så håller jag på med ett Strindbergstema i butiken.... 100 år sedan min husgud (Läs en av dem... )gick ur tiden... vad passar då bättre än att inreda röda rummet i butiken...
Lite fjärran från det jag brukar ha... Med tunga röda gardiner och guld.... nu måste jag fixa en pidestal med en palm... för det hör till.... Nog snackat ha det så bra...

kram J


2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Strindbergstema låter fint, kommer bli häftigt med röd sammet. Jättevackra rimfrostbilder.
Ha en skön söndag med Beatles som spelar.
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Men vad kul att jag kunde inspirera till lite jobb för din man. Skall bli spännande att se det färdiga arbetet.
Låter trevligt med Strindbergstema, du är fantastisk att hitta på.
Vackra vinterbilder!
Sitter här med blossande kinder, har varit ute på en söndagspromenad, trodde att det skulle vara behagligt när solen sken och temperaturen visade på nollan men vad jag bedrog mig det blåste en kall nordanvind så nu blossar mina kinder som en nyförälskade tonåring.
Ha en fin söndagskväll du och gubben!
Kram Raina