lördag 18 februari 2012

Röda rummet, blev en succé......














Visst är det kul när allt funkar som det ska... har haft en idé om att skapa ett Röda rum i Strindbergs anda i flera månader... nu blev det äntligen av... Med tunga röda draperier och skrivbord och böcker... En triptyk av Strindberg dom jag målade hösten 2008 och var med på Lions konstutställning...
Öppnade kl 10.00 i torsdags och i går vid stängning var nästan allt sålt... skrivbord och stol. Hyllor, pidestal och majolicakruka..... ramar och böcker....


Så nu får jag glädjen att tänka om...


Göra något nytt i rummet.... Då måste det naturligtvis bli något vårligt... Nästa helg kommer dottern och ska skapa med sin mor... vi får se vad vi hittar på.... I dag har jag öppet till 14.00. därefter tar vi en sväng till Nacka och firar mitt goaste gull som blev 6 år i måndags... Nu önskar jag er en alldeles speciell skön helg... Paa gensyn.... kram Jeanette








7 kommentarer:

Maj sa...

Ser jättetrevligt och mysigt ut ditt "Röda Rum", förstår att det blev succé.Jag gillar denna typ av inredning
Trevlig helg/M

Monica Johansson sa...

Åh, nu missade jag Röda Rummet. Jobbat mycket och somnat tidigt.. Hoppas något finns kvar på måndag, men förstås jätttekul att det mesta gick åt! Jag tror verkligen på ditt koncept med uppbyggda miljöer runt ett tema!
Kram monica

Rut och Signe sa...

Roligt att det säljer bra. Angenämt problem, fniss!

Härlig helg, Marie

Anonym sa...

Men sååå fint å va mycket du det är över dessa bilder. Kul att du sålde det mesta.
Visst går det attans snabbt.... 6 år sedan....
kram kram

Hannis sa...

Men åhh!
Tror jag hade älskat allt, vilken häftig idé!

Och jag lovar, om jag ledsnar på mina röda sammetskaramell då hör jag av mig direkt!
Det är något magiskt med den...
Känns som att jag kliver in i en annan tid när jag sätter mig där=))

Kram Hannis

Älskade pion sa...

Guuuuuud vilken rolig ide,och bra gick det ju också.;)Grattis!!!!kram Ulrika

Roses & Angels sa...

Vilket härligt och mysigt rum. NU äntligen kan jag svara. JA hehe det hette gungstol!! Men nu är det en fd sådan. Min dotter välte den och ryggstödet gick sönder men det var kanske lika bra så slipper jag sparka på den igen. Kram