torsdag 29 mars 2012

Krispig klar kristall...

En silverbricka och några karaffer... några överblivna glaspluppar och en tyghortensia... så vackert i all sin enkelhet... Mer behövs inte för att fullborda ett litet stileben som blickfång... I dag ska jag hämta ett paket på posten... med ett alldeles speciellt våningsfat... återkommer med bilder... önskar er alla ett bra slut på mars månad... på söndag skriver vi redan april. Nu går det undan... vill jag lova... rabatterna är fulla av växtkraft... det ena beståndet efter det andra med tulpaner sticker upp sina gröna blad... Nu gäller det! Samma sak varje år... ska rådjuren hitta till min delikatesbod... eller ska jag få se tulpisarna blomma??? Tillvarata er alla .... kram J Någon som vet varför instrumentpanelen är oandvändbart... i blogger. kan inte markera eller byta färg eller typsnitt.... o ge mig styrka... kram j

4 kommentarer:

Hannis sa...

Dom håller på och ändrar i blogger så jag tror att det är därför man inte kan ändra...

Jag gillar glas i grupp, karaffer, vackra glas och skålar.
Får någon sån där känsla från när jag var barn och med huvudet på sned tittade på glittret i gammelmormors glas som stod framme.
Se där, nu fick du lite historia också=))

Stor kram Hannis

Ps. Vilka härliga guldiga bilder från din dag i stockholm!

Anonym sa...

Har en förkärlek till detta glas i alla dess former. Älskar hur ljuset reflekteras genom det, mycket vackert.

Önskar en skön dag

Elsa och Helena sa...

Vilket vackert stilleben! Har också märkt att det ändras i blogger...till vad nytta tänker jag!

KRAM Helena

Mitt Ljuvliga Lantliv ♥ sa...

Hejsan.
Ville bara kika in till dig och tacka för din kommentar hos mig. Jag blir så glad när någon lämnar mig ett litet tassavtryck :)
Det var så kul eftersom jag då kunde hitta till din fina blogg.

Ja vi hade verkligen en fantastisk resa...
...lovar att det snart kommer mer inspirerande bilder.

Kramar Ida