torsdag 26 april 2012

Kortbeställning och ett härligt bord


Kortbeställning på ett dopkort till Joy är klart. Levereras med ett kuvert som liknar en väska. Här har jag gjort en liten dopklänning som "hänger på en handgjord galje i rosa ståltråd... en liten ursöt nalle och några gåvopaket. Kanske innehåller de trenne gåvor i form av kunskap, empati och Kärlek....  Kortet innehåller också en dopvers.
I bland hittar man de mest ljuvliga möbler..... Detta skeva och slitna bord.... är bara så underbart som det är.... shabby  av livet självt.... inget slippapper eller patina på burk... allt är klart.
Efter två dagar i trädgården krattandes och rensandes, uppdagas muskler jag glömt... stånkandes och stönandes kämpade jag mig upp ur bingen i morse.... Träningsvärk i varenda del av kroppen... Men vad gör det när solen glimmrade och fåglarna sjöng.... och så årets första humla.... som kom och hälsade på.... jag njöt i fulla drag. Nu ska jag snart ner till butiken och jobba i dagarna tre.... Alltid veckans höjdpunkt.... Livet kan faktiskt inte bli så mycket bättre....
Att trivas precis där man går och står är en ynnest... Paa gensyn i dejlige.... siger Jeanette

1 kommentar:

Älskade pion sa...

Vilken mysig butik du verkar att ha.Kram Ulrika