onsdag 2 maj 2012

Vilken fantastisk helg. Sprudlande av solljus och energi.... Dofter från jord och blommor. Nu är den bästa tiden....
 Om en vecka ca blommar vår körsbärslund.... Det brukar vara helt makalöst... Men till dess.. få en tåle sig....

Nu är vår Rhodendenderdronplantering klar..... Arne  har grävt och grävt.... Sedan har vi lagt på 20 st säckar specialjord..... uj uj.... men fint blev det. Själv har jag flyttat en massa växter....
 Några lavendel har gått ur tiden och jag flyttade dit några andra.... de kantar en röd klängros och det är så vackert....
Rabatten jag gräver ur ska få bli en rosplantering... En Rosa klängros och så ett tiotal markrosor.... kantat med violer är det tänkt.... Vi får se.... Idag ska jag flytta på 7 st Veronicor och en Rosa valmo.... kommer alltid med enbart en blomma men vilken färg......
Den som jag trodde döda  vita klematisen har återuppstått så den får bli kvar.... Ja som ni hör så är det en hel del jobb...
 men vi har hunnit med en gofika hos småkidsen i nacka....och köpt en massa lotter på Lions Valborgsmässofirande nere vid Särstasjön....Vann ett paraply... men Arne tog hem storvinsten i mitt tycke... ett armbandsur..... ursnyggt ocm ni tillåter ordvitsen... Nu är det dax för en kaffetår....sedan ska handskarna på och jag ska plantera.... ha det gott folk... /jeanette

Inga kommentarer: