tisdag 4 september 2012

Hösten slog till med full kraft.....

Förmiddagen strålade solen, och nu vid halv sex är hösten här.... Bara så där.... Blåsigt och kallt.
 Länge har jag haft en herrtorso i gulnad frigolit och ett sjaskigt överdrag... plockade bort överdraget och har nu limmat på små bitar av text som jag kopierat i datorn.... Blev riktigt bra! Klädd med en gammal väst och ett stycke kravattliknande scharf, så fick herrn utgöra grunden i min herrhörna.
Här nedan den lite mera kvinnliga delen....Lägg märke till den fina kudden som min härliga kuddkonstnär till vän Marie Hanell har gjort....av tillvaratagna broderier...  Nu får man göra det bästa av allt och börja plocka in hösten... Dvs... murra till det i en boning... lägga rönnbär på ett fat och tända massor av ljus.
 Även butiken får en lite höststämmning.
Tillvarataer mina vänner!!!!
Jeanette
ps. då mitt minne svek mig skickade jag just ett medelande till fru Hanell... här är svaret: "Söta fru Larsson, Jag heter Hanell! Det andra namnet Harnell, är fiskhandlar´n i Mellerud. Han vann pris för fulaste soveniren. Ett torskhuvud på platta att sätta på väggen!!!!!" Jag lovar härmed dyrt och heligt... ska aldrig förväxla de namnen igen! Ler stort... Ds

2 kommentarer:

Monica Johansson sa...

Vilken stilig kille! Roligt att fina damen fått sällskap!
Underbara bilder, kram Monica

Katta sa...

Vilken fin herrtorso, så snyggt med västen på. Åhh så fint det lilla huvudet är på nedre bilden. kram Katta