lördag 30 mars 2013




När våren tvekar, så måste man njuta innomhus istället.

Påskafton och ljuvligt i solen, fastän kallt. 
Arne håller på med Äggskattekartan..... för snart kommer småtupparna och mamma höna och då gäller det att ha allt klart.... 

Själv kör jag matlogestiken... Skriver en liten körlista.... så man inte glömmer något... fatalt, som sparrisen till exempel...som ni förstår så har det hänt... ler. Idag blir det Stekt färsk lax med ugnsrostade rotfrukter, två sorters röror, en på chevree och saffran. och en annan baserad på mango Chutney och vitlök,
lättstekta sparrisar med hyvlad parmesan. Sedan har Arne bakat en Budapestrulle.. som ligger och väntar till fikat ...
 Nu ska jag koka lite ägg så vi får något att måla på. 
Tillvarata dagarna...
 snart blir det stressigt..
 när äntligen marken går i dagen och man kan pyssla utomhus. 
påskpussar på era nosar och en kram Jeanette

5 kommentarer:

Maj sa...

Låter gott....kanske tittar jag förbi på en smakbit!

Hajan sa...

underbart, förra Påsken gömde jag ägg oxå, hon var 17 då.
Men i år fick hon sitt ägg ändå.
De bliver större de små liven. Men i dag får jag träffa allesammans, det skall bliva underbart. 12.30 kommer
min Färdtjänst ocg hämtar mig.Jag har Kasmeran nyladdad. så här skall fotas.
kram från HAJAN

Unknown sa...


http://vindsromantik.blogspot.com

Hej
Så mycket vackert, behöver inga ägg... för du serverar en massa ögongodis.

Kram Maggan

Hajan sa...

ja nu är jag här igen vill inte bara gå förbi,
utan att säga något.
det är en fröjd att hälsa på här.

kram

Black Iris sa...

Oj, vad mycket fint du visar här på dina bilder..
Jag har redan börjat sitta ute på balkongen med mina matt-trasor för visst är det skönt att pyssla ute med både det ena och det andra..